zaterdag 21 mei 2011

liegebeesten

Ik heb gisteren per ongeluk gekeken naar een programma dat over dieren ging.

Een dierenpsycholoog die waarschijnlijk meer verdient dan jij en ik (en als je niet teveel kinderen hebt, je hele gezin) samen, was de gast.

Hij werd uitgenodigd in dat programma, en je zag het zo, hij was daar enorm trots op, hij was uitgenodigd in dat programma om te praten over dieren.

Dat was mij duidelijk bij het begin van het programma. De presentator zei: 'Wij hebben een dierenpsychiater uitgenodigd in onze studio.' Zo wist ik het.

Hij glunderde, hij kwam uitleggen wat het fundamentele verschil is tussen mens en dier.

Hij, ik schat hem toch goed voor 300 euro per uur, zei, glunderend, dat het belangrijkste verschil tussen mens en dier is dat dieren niet kunnen liegen.

Ik was helaas niet in de studio, mijn hond Wannes trouwens ook niet.

Als wij er wel geweest waren, dan kon ik ter plaatse bewijzen dat zijn honorarium belachelijk hoog was, verplaatsingskosten, tot daar aan toe.

Neen, eigenlijk zelfs dat niet, want hij loog.

Dieren kunnen niet liegen?

Zij kunnen het beter dan jij en ik en je hele kindertuin samen. Ze doen niets anders.

Heb je beesten?

De onnozelste parkiet lacht je uit terwijl je erbij staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten