zondag 22 mei 2011

eerlijk zijn

Zoals iedereen heb ik kennis genomen van de affaire met de bisschop van Brugge.

Pek en veren, hij weet er alles van.
Zet hem op de markt van Brugge en hij wordt gelyncht, geen twijfel mogelijk.

Ik praat niet goed wat hij heeft gedaan en ik vind hem, voor zover je iemand kan beoorden op televisiebeelden en krantenartikels, niet iemand die mijn dagen zou kunnen verheugen.
En zeker niet iemand die tegen mij mag zeggen: Ga heen, en zondig niet meer.'

Hij is wél het slachtoffer van een systeem en hij, duidelijk niet zo slim, is er in alle tijden en wijzen ingetuind.

De maatschappij heeft zélf dat soort mensen gevraagd, gecreëerd.

Voor de aardigheid vergaten we dat zij ook mensen zijn.

Dat neefje van hem is een veel grotere bandiet, hij heeft de bisschop van Brugge jarenlang schaamteloos afgezet.

Hoelang was die man bisschop voor dat ineens ondraaglijk werd?

Iets over gelezen?

Toch vreemd, hij is jarenlang bisschop en ineens, hopsakee, ik citeer: 'Een ondraaglijk gevoel als je bedenkt wat hij mij heeft aangedaan.'

Was het ezeltje uitgemolken?

Goed dat niemand dit leest, ik hoef geen pek en veren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten