donderdag 7 juli 2011

zwart

Vandaag heb ik langs de weg een reclamebord gezien, dat me een beetje verbijsterde. Nu, als je in Haspengouw rondtoert in deze periode van het jaar, dan weet je dat je om de vijftig meter een of ander fruit aangeboden krijgt.
In het zwart, dat spreekt, maar daar kraait geen haan naar, en voor mij hoeft dat ook niet. Waarom niet? Dat weet ik ook niet.

Je leest dan natuurlijk ook wat, schrijffouten waar je mee lacht of die je verontwaardigen, afhankelijk van het humeur van de dag, zeker?

Maar het reclamebord (in Ulbeek) waar ik het over heb gaat zo: 'Nieuwe! Handgeraapte aardappelen!!!

Handgeraapte aardappelen? Zo'n bericht had ik nog nooit gelezen, en ik loop hier toch al enkele decennia rond.
Ik vind: wij mogen een beetje overdrijven, maar we mogen niet overdrijven.
Handgeplante prei? Handgezaaide boontjes op een bedje van vers kippenmest, uiteraard van 'kippen met een natuurlijke uitloop'.

De hang naar gezond groen mag voor mij best groot zijn. Het kan niet gezond genoeg zijn (zolang sigaretten en bier niet duurder worden).

Maar handgeraapte aardappelen? En waarschijnlijk heeft nog een of andere gekleurde medemens die in zijn of haar besmette pollen gehad!
Het idee alleen al!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten