dinsdag 10 mei 2011

geweldig

'We hebben een mooi plan uitgewerkt', vinden de bevoegde instanties. Pas op, ik citeer letterlijk: 'We hebben een mooi plan uitgewerkt'.
Aldus sprak Roland Duchâtelet, schepen van mobiliteit, uiteraard in Sint-Truiden. Alle andere bevoegde instanties zijn het ermee eens: een voortreffelijk plan, om niet te zeggen: een schitterend plan.
Je hebt er ongetwijfeld ook over gehoord of gelezen, dat soort briljante plannen kunnen niet ongemerkt voorbijgaan, en ik weet niet wat jouw mond deed, maar die van mij viel open toen ik het las.
De chaussee d'amour in deze aparte stad krijgt een keurstrook in beide richtingen. Met andere woorden, wie eens graag naar de hoeren zou gaan, kan op die strook al aan het voorspel beginnen, rustig de aangeboden waren bekijken, eens terugdraaien, vrouwlief een stomp verkopen, het kan allemaal, dit is immers de pretstrook; links razen de eunuchen voorbij over de snelstrook.
Wie kan daar nu iets tegen hebben?
Ik.
Ik vind het van een domheid, die mij doet denken aan de verstandigste zin die ik gisteren las: dat we niet meer zijn dan een stelletje domme bavianen.
Een keurstrook om naar de hoeren te kijken, de bevoegde instanties zullen het wel hebben over meisjes van plezier of, nog erger, prostituees. Meisjes van plezier zijn het helemaal niet en prostituees horen in ziekenhuizen te werken, met een steriel mondmasker voor en latex handschoenen aan en een knuppel in de hand om het leger erecties neer te slaan.
Hoer, dat is tenminste een mooi woord, er zit iets in van woede en zelfbewustzijn, dat staat me wel aan.
Geef de prostituees maar aan de bisschoppen.

Ik dwaal af, terug naar de keurstrook.
Wie denken de bevoegde instanties te gaan terugvinden op hun jolige keurstroken? Hoerenlopers? Fruitboeren in hun 4x4 of op de tractor? Vaders die hun zonen willen ontgroenen?
Ben je gek. Nu kunnen de geïnteresseerden nog netjes opgaan in het verkeer. Incognito.
De keurstrook zegt het met zoveel woorden: ziehier de viezeriken; of denken de bevoegde instanties, Duchâtelet op kop, dat het provinciaal nest dat Sint-Truiden nog altijd is, opeens libertijns gaat worden?
Waarom hebben die hoerenkoten allemaal een goed verborgen parking ergens achterin? Al ooit een 4x4 voor een hoerenkot zien staan?
Op de keurstrook zal je zatteriken, flauwe plezanten, vrolijke jonge gasten, een controlerende pooier en een enkeling van héél ver aantreffen. En politie, uiteraard.
Het verkeer op de snelstrook draait in de soep, want daar rijden nog steeds de echt geïnteresseerden, aangevuld met een leger madammen (hun sukkel zit achter het stuur) die willen zien wie er op de keurstrook rijdt in de hoop, o hemels genot, iemand te zien die zij kennen.

De sukkels komen te laat, zij hebben hun orgasme al gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten