vrijdag 20 mei 2011

en nu?

Als ik de wereld zou kunnen herscheppen, wat zou ik dan redden van de ondergang? De dwergpapegaai, dat is wel duidelijk, ik denk dat daar geen discussie over kan zijn. De dwergpapegaai, de grootste onnonzelaar onder de gevogelten, als die moet sterven, wel, dan ik eerst. En dat zeg ik niet zo snel.

En dan, wat houden we nog in leven? Ik denk, een mol die kan zien. Of heb jij een beter idee?

Ik zou hem/haar laten copuleren (sorry voor het woord) met een mol die niet kan zien. Ik ben benieuwd.

Een beest dat ook absoluut moet blijven leven, is onze Wannes.  Een rottweiler! Een beest,  een beest! Vijf kindjes heeft hij opgevreten (wel allemaal boven de 16 jaar, voor de goede orde.)

Maar dood, hè, je kon daar zoveel tegen zeggen, iets in de trand van: Wannes, zou je dat nu wel doen?Geloof je dan niet in een god? Het hielp niet, hij bleef maar bijten.
Ik heb hem eens de beginverzen van het Oude Testament voorgelezen: 'In het begin schiep God hemel en aarde.'

Tja, als je toch niet beters te doen hebt.

Helpen deed dat niet, Wannes bleef maar bijten.

Maar wie of wat of waarom, ik weet het niet, als ik iets graag in leven wil  houden, god asjeblief, het roodborstje.

Ik weet echt, echt niet waarom dat beestje me zo fascineert, ik vind het een wonder der schepping, en dat zeg ik, god is mijn getuige, met tranen in de ogen.

Heb je mijn tranen ooit gezien?  Bespaar je het leed van het aanschouwen.

Marcus, veel te veel verzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten